240

Kamil Kovář

IT business konzultant a projektový manažer

Orbit

Kamile, co primárně děláte a co je v životě Vaším cílem?

Jsem IT business konzultant a projektový manažer s dvacetiletou praxí v informačních technologiích v různých rolích, IT oborech a vertikálách financí, logistiky a telekomunikací. Prošel jsem certifikací Prince 2, TOGAF, ITIL v3 a COBIT, ale to hlavní mi dala praxe. V profesním životě bych rád přispěl ke skutečné digitální transformaci ekonomiky, která svojí efektivitou umožní nastupujícím generacím věnovat se kreativním věcem a soukromému životu.

Letošní téma je Tips & Tricks, jaké jsou hlavní myšlenky, o kterých budete chtít mluvit?

V problematice real-time koordinace lidí a jejich aktivit je možné buď freestylovat a doufat, že vše nějak dopadne, anebo striktně naplánovat a riskovat, že první výjimka rozbije celý plán. Cílem je ukázat na rizika a popsat správný vyvážený přístup k plánování a samotné realizaci. Jak přiřazovat úkoly. Jak efektivně předávat informace o průběhu mezi zodpovědnými osobami – cílená bezchybná komunikace je klíč. Jak sledovat stav aktivit a chovat se v případě selhání aktivity nebo v případě časových odchylek. A co všechno a jakým způsobem zaznamenat, abych příští běh podobné koordinace byl optimalizovaný.

Jak si osobně představujete člověka, o kterém byste řekl, že je v nějakém svém oboru Experienced Professional a že pracuje s fortelem?

Kamil Kovář: Znám více takových lidí ve svém okolí a klíčová je energie, zkušenost, trpělivost s nástroji i s lidmi. Fortel člověk nabude pouze tím, že všechno už několikrát viděl, prožil a prokopal se slepými uličkami. Lidově odmakal si to. Neřekl bych o člověku, že je profesionál, pokud zároveň nemá dostatečné schopnosti komunikovat s ostatními, v určité míře organizovat aktivity vlastní i lidí kolem sebe, nedokáže se učit a současně uvažovat out-of-the-box, když je potřeba. Profesionál se vypořádá se změnou s ledovým klidem. Na jeho výstupy musí být současně vždy spoleh.

240

Ondřej Moudrý

IT business konzultant a projektový manažer

Orbit

Ondřeji, co primárně děláte a co je v životě Vaším cílem?

Jsem IT business konzultant, obchodník a projektový manažer s patnáctiletou praxí zejména v optimalizačních projektech v soukromém i veřejném sektoru. V současnosti se snažím ukázat klientům inovativní možnosti doručení aplikací koncovým uživatelům za pomoci virtualizace a pomáhám jim nezabloudit při přechodu ke cloudovým službám a neprodělat na nich kalhoty. Kromě toho jsem vášnivým sběratelem certifikací v oblasti projektového řízení, architektury, bezpečnosti i řízení kvality.

Letošní téma je Tips & Tricks, jaké jsou hlavní myšlenky, o kterých budete chtít mluvit?

V problematice real-time koordinace lidí a jejich aktivit je možné buď freestylovat a doufat, že vše nějak dopadne, anebo striktně naplánovat a riskovat, že první výjimka rozbije celý plán. Cílem je ukázat na rizika a popsat správný vyvážený přístup k plánování a samotné realizaci. Jak přiřazovat úkoly. Jak efektivně předávat informace o průběhu mezi zodpovědnými osobami – cílená bezchybná komunikace je klíč. Jak sledovat stav aktivit a chovat se v případě selhání aktivity nebo v případě časových odchylek. A co všechno a jakým způsobem zaznamenat, abych příští běh podobné koordinace byl optimalizovaný.

Jak si osobně představujete člověka, o kterém byste řekl, že je v nějakém svém oboru Experienced Professional a že pracuje s fortelem?

Nesnaží se Vás při první příležitosti přesvědčit za každou cenu o svém názoru, spíše Vám ho nabídne k zamyšlení. Chápe, že vnitřní přesvědčení se chvíli buduje, a sám to své pravidelně kriticky zkoumá a rozvíjí dle měnících se okolních podmínek. Strhne Vás svým nadšením a zaujetím pro dané téma. Nikdy nepřichází s problémy ale s řešením. Jako první bere odpovědnost sám na sebe a vede příkladem.

Anotace

Nástrahy real-time koordinace

Představte si řízení projektu jako je například odstávka infrastruktury nebo rekonfigurace výrobní linky. Pro úspěšné odřízení takovýchto projektů je potřeba řešit i aktivity v řádu minut, nikoliv dnů. Desítky lidí čeká na potvrzení ukončení práce jedince. S jakými přístupy pracuje tradiční project management a s jakými real-time koordinace? Rozebereme jednotlivé přístupy z pohledu plánování, komunikace, auditovatelnosti, měřitelnosti, opakovatelnosti a řešení odchylek. Dozvíte se na co si dát pozor a jakým chybám se vyvarovat během koordinací v reálném čase.

Přednášející

Na koho se můžete těšit

Zůstaňme v kontaktu

Odebírejte novinky a už vám nic neunikne.