Ondřeji, co primárně děláte a co je v životě Vaším cílem?
Jsem IT business konzultant, obchodník a projektový manažer s patnáctiletou praxí zejména v optimalizačních projektech v soukromém i veřejném sektoru. V současnosti se snažím ukázat klientům inovativní možnosti doručení aplikací koncovým uživatelům za pomoci virtualizace a pomáhám jim nezabloudit při přechodu ke cloudovým službám a neprodělat na nich kalhoty. Kromě toho jsem vášnivým sběratelem certifikací v oblasti projektového řízení, architektury, bezpečnosti i řízení kvality.
Letošní téma je Tips & Tricks, jaké jsou hlavní myšlenky, o kterých budete chtít mluvit?
V problematice real-time koordinace lidí a jejich aktivit je možné buď freestylovat a doufat, že vše nějak dopadne, anebo striktně naplánovat a riskovat, že první výjimka rozbije celý plán. Cílem je ukázat na rizika a popsat správný vyvážený přístup k plánování a samotné realizaci. Jak přiřazovat úkoly. Jak efektivně předávat informace o průběhu mezi zodpovědnými osobami – cílená bezchybná komunikace je klíč. Jak sledovat stav aktivit a chovat se v případě selhání aktivity nebo v případě časových odchylek. A co všechno a jakým způsobem zaznamenat, abych příští běh podobné koordinace byl optimalizovaný.
Jak si osobně představujete člověka, o kterém byste řekl, že je v nějakém svém oboru Experienced Professional a že pracuje s fortelem?
Nesnaží se Vás při první příležitosti přesvědčit za každou cenu o svém názoru, spíše Vám ho nabídne k zamyšlení. Chápe, že vnitřní přesvědčení se chvíli buduje, a sám to své pravidelně kriticky zkoumá a rozvíjí dle měnících se okolních podmínek. Strhne Vás svým nadšením a zaujetím pro dané téma. Nikdy nepřichází s problémy ale s řešením. Jako první bere odpovědnost sám na sebe a vede příkladem.
Představte si řízení projektu jako je například odstávka infrastruktury nebo rekonfigurace výrobní linky. Pro úspěšné odřízení takovýchto projektů je potřeba řešit i aktivity v řádu minut, nikoliv dnů. Desítky lidí čeká na potvrzení ukončení práce jedince. S jakými přístupy pracuje tradiční project management a s jakými real-time koordinace? Rozebereme jednotlivé přístupy z pohledu plánování, komunikace, auditovatelnosti, měřitelnosti, opakovatelnosti a řešení odchylek. Dozvíte se na co si dát pozor a jakým chybám se vyvarovat během koordinací v reálném čase.