Možná si vzpomenete na film Karate kid a scény, jak mladý učeň čistí krouživými pohyby dům svého mistra. A to zcela specifickými pohyby, nikoliv, jak ho to napadlo nebo mu přišlo dobré. Proč? Protože tak mu to mistr Miagi řekl. A měl k tomu své důvody, kterým mladý učeň díky své malé zkušenosti a kompetenci prostě nemohl rozumět. Zrcadlí to japonský koncept Shu-ha-ri (učedník, pokročilý, mistr). Když jste ve fázi Shu, je zkrátka potřeba dělat věci tak, jak říká mistr a ne si je hned upravovat podle sebe. To lze, až naberete nějakou zkušenost a kompetenci.
V Agile, potažmo Scrumu je to obdobné. Je zde několik principů, které jsou pro správnou funkci agilního ekosystému nezbytné. Přesto jsme svědky mnoha pokusů o agilní transformace, které tyto prvky a principy od začátku nerespektují a hned něco zahodí nebo dělají jinak. A právě proto selžou.
Neopakujte stejné chyby! Pojďme si hravou formou ukázat, které základní principy, role a nastavení tvoří základ pro úspěšnou agilní transformaci a funkční scrum. Zjistíte, co je klíčovou podstatou Scrumu, bez které zkrátka nebude fungovat.
A taky, co má vlastně dělat ten Scrum Master a proč není dobré, když je to zároveň člen týmu 😉.