240

Senta Čermáková

Ředitelka pro inovace

Deloitte

Senta Čermáková je ředitelkou pro inovace Deloitte Česká republika. Jejím hlavním úkolem je rozvoj strategických projektů firmy v oblasti nových technologií a inovací. Řeší také akceleraci a podporu startupů při jejich rozvoji a růstu na domácím trhu i v zahraničí. Aktuálně jménem Deloitte vyučuje kritické myšlení ve futurologii na mezinárodním programu CEMS na VŠE, věnuje se sociálním inovacím v oblasti vzdělávání a mentoringu. Dále vede program SheXO, který podporuje ženy na vedoucích pozicích, program KidsXO, který vzdělává talentované děti o technologiích budoucnosti, program 3XO, který spojuje seniory z oblasti byznysu, a v neposlední řadě v rámci společnosti Deloitte Česká republika zahájila a řídí program stáží. V Deloitte dvakrát získala ocenění Central Europe Regional Impact Award, a to za program pro startupy a za transformaci společnosti.

Senta vystudovala na ČVUT Fakultu elektrotechnickou se specializací na biokybernetiku. Technologie provázejí celý její profesní život, před příchodem do Deloitte působila ve společnosti Hewlett-Packard, naposledy na pozici šéfky globálních zákaznických vztahů. V roce 2011 byla jako první žena oceněna v rámci ankety Manažer roku.

Anotace

Moderní tým jako švýcarský nůž – pět generací v jednom

Přednáška Senty Čermákové se bude zabývat vztahy mezi jednotlivými generacemi, zvláště pak s ohledem na projektové řízení. Generace od generace se vzájemně liší, pohledem na autority, různými stupni individualismu, ale i nazíráním a přístupem k celé řadě historických událostí. Některé obsahují více lidí s lídrovskou mentalitou, některé naopak zaujímají k životu mnohem klidnější postoj.

Zajímavou myšlenkou je dle sociologů Williama Strausse a Neila Howe fakt, že se charakteristiky jednotlivých generací v pravidelných intervalech střídají, tudíž lze předpovídat jejich chování a hodnoty. Strauss a Howe tvrdí, že existují čtyři generační archetypy. Co z toho vyplývá pro projektové řízení? Sestavit generačně rozlišné týmy je ten nejjednodušší způsob, jakým lze dosáhnout diverzity. Různě staří lidé zastávají zpravidla odlišné názory a hodnoty, mohou se tak vzájemně ovlivňovat a doplňovat. Týmové kritické myšlení lze zajistit diverzitou, a ta vícegenerační funguje spolehlivě.

Pro Deloitte je generační různorodost součástí DNA společnosti a v posledních letech je na ni kladen velký důraz. Nejstarší zaměstnanci mentorují ty nejmladší, a naopak, čímž je aplikován princip tzv. reverzního marketingu. A rovněž je to princip všech Deloitte komunit (KidsXO, TeenXO, SheXO, 3XO), které posilují občanskou společnost, ale i princip vzájemného prolínání až pěti různých generací ve společných projektech současně.

Rozdíly mezi generacemi se ukázaly aktuálně rovněž i letos na jaře v souvislosti s tzv. koronavirovou krizí. Příslušníci různých generací reagovali na mimořádnou situaci rozdílně: jinak se adaptovali, v rozdílné míře spolupracovali, snášeli omezení. Některé generační rysy se potvrdily, jiné se ukázaly být stereotypy, které ne vždy platí. A právě těmto fenoménům se bude věnovat závěr této přednášky.

Další přednášející

Na koho se můžete těšit

Zůstaňme v kontaktu

Odebírejte novinky a už vám nic neunikne.